Gisteren konden fans van Wie is de Mol? genieten van een speciale kick-off aflevering die al een kijkje gaf in het nieuwe seizoen. Hoewel de eerste reguliere aflevering pas volgende week op het programma staat, wist deze aflevering al veel kijkers te trekken.

Met maar liefst 1.107.000 kijkers heeft de kick-off van Wie is de Mol? bewezen dat het programma nog steeds ongekend populair is. Voor de trouwe Molloten was het een avond om niet te vergeten.
Voorproefje van de deelnemers
De kick-off draaide vooral om het introduceren van de nieuwe deelnemers. Tijdens deze aflevering blikten de kandidaten terug op hun avontuur in Cambodja. Daarnaast deelden ze hun eerste indrukken en strategieën voor het komende seizoen.
Als kers op de taart werden kijkers getrakteerd op de eerste beelden van wat een spannend nieuw seizoen belooft te worden. Deze mix van vooruitblikken en reflecties lijkt een schot in de roos, gezien de hoge kijkcijfers.
Spannende finale in de top 4000 muziekquiz
Zaterdagavond markeerde ook de laatste aflevering van dit seizoen van De Top 4000 Muziekquiz. Onder leiding van Johnny de Mol streden bekende Nederlanders in een strijd om muziekkennis. Frans Duijts en Marco Schuitmaker namen het op tegen Maxim Froger en Mark Baanders. Het bleef tot het einde spannend, maar uiteindelijk wisten Frans en Marco de overwinning binnen te slepen.
Hoewel het spel spannend was, bleven veel kijkers sceptisch over de muziekkennis van de deelnemers. Met 475.000 kijkers was de finale van dit seizoen bescheiden populair, maar het programma blijft een vaste waarde op de zaterdagavond.
Sterren op het doek met Jim Bakkum
In de zaterdagse aflevering van Sterren op het Doek stond zanger en acteur Jim Bakkum centraal. Hij werd door drie kunstenaars geportretteerd, wat zorgde voor uiteenlopende kunstwerken.
Hoewel veel kijkers genoten van de aflevering, leidde de uiteindelijke keuze van Bakkum tot gemengde reacties. Deze aflevering wist 534.000 kijkers aan zich te binden en bevestigde wederom de aantrekkingskracht van dit unieke programma.
Andere programma’s in de spotlight
Naast de grote titels van de avond waren er ook andere programma’s die de aandacht trokken. Oh, wat een jaar op RTL 4 behaalde een indrukwekkende 732.000 kijkers.
Het nostalgische Top 2000 a Gogo wist 624.000 muziekliefhebbers aan zich te binden, terwijl het Jaaroverzicht NOS Journaal minder in trek was met 465.000 kijkers. Tot slot zorgde 3 Minutes of Fame op SBS6 voor 464.000 kijkers bij de laatste aflevering van dit seizoen.